huisgenoten

2 september 2019 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

Dit is mijn derde week in Tallahassee, Florida. Mijn eerste week zou ik in mijn appartement trekken. Aqua club (bekijk reisblog 1). Toen ik aankwam hadden ze mijn applicatie formulier verwijderd omdat ik nog niet getekend had. Alleen bellen en bevestiging ontvangen van je appartement betekende in dit geval niet genoeg. Dit betekende dat ik mij helemaal opnieuw moest aanmelden voor een appartement. Hierdoor ontving ik mijn appartement een dag te laat maar die dag was ik helemaal klaar om mijn appartement in te richten. Ik met mijn spullen naar het appartement en het gangetje was ontzettend vies. Ik opende de deur en het eerste wat ik zag was afwas van 20 borden en kinderspeelgoed en een kind en een half naakte man met vrouw. Ik stelde mij netjes voor en ging gelijk naar de appartement manager. Hierbij had ik gelijk voor een nieuwe kamer gevraagd sinds ik hier ben als jonge student en ik niet getekend heb om samen te wonen met een gezin. Ik kreeg een nieuw appartement met twee kamers en 1 badkamer. Hierbij zag ik twee dozen in de woonkamer en duidelijk was mijn kamergenoot ook al ingetrokken. Hierbij mijn hele kamer ingericht. Toen ik mijn huisgenoot ontmoette bleek zij een 20-jarige zwangere meid te zijn die voor het semester gestopt was met school. Ze bleek ook een kitten te hebben hierbij verwachte ik een leuk jaar te hebben en nieuwe vrienden te gaan maken. Eerste dag op werk achter de rug en ik kom thuis en was bezig met koken tot er op de deur geklopt werd. Ik deed nieuwsgierig de deur open en de appartement manager was voor de deur. Er werd aan mij gevraagd of ik 9 dozen had gezien. Ik zei dat er alleen twee dozen aanwezig waren toen ik introk en dat ze in mijn appartement mochten kijken dat ik de dozen niet in mijn bezit had. De manager vertrok hierna en vijf minuten later werd er weer op mijn deur geklopt. Twee meiden stonden voor de deur, uiteindelijk bleek zij de eigenaar van de 9 dozen te zijn. Wij waren in de huiskamer aan het praten over wat er gebeurd kon zijn. De dozen konden meegenomen zijn door de manager of door mijn huisgenoot of verplaatst zijn door eventueel vrienden van huisgenoot. Terwijl wij aan het praten waren had mijn huisgenoot gezegd dat ze op werk was maar 5 minuten later stuurde ze berichtjes dat ze alles gehoord had want ze had camera's door het hele appartement (zonder dat ik iets wist). Ze dreigde ons voor de rechter te nemen en haar vrienden te roepen om ons in elkaar te slaan omdat we volgens haar discrimineerde en een dief noemde.  Dit was mijn 6de dag in Amerika. Toen ik bij de manager was zei hij dat ze uit het complex zou zetten na 7 dagen en dat ik kon wachten tot ze eruit was. Die nacht sliep ik bij een vriend van mij.  De dag erna had ik mijn professor verteld die heeft mij gelijk overgeplaatst naar een ander appartement. Hierna begon de juridische rompslomp afspraken met politie en advocaten om mijn huur terug te krijgen. Uiteindelijk is de huisgenoot opgepakt voor diefstal en zijn we juridische bezig om mijn geld terug te krijgen maar een leerzame les is hiervan geleerd. Vertrouw mensen niet te snel en als je in Amerika bent dan is het niet zo veilig als thuis. Ik hoop dat dit verhaal iedereen alert maakt van gevaren van reizen maar ook van de goedheid van mensen om je heen (mijn professor en meiden die mij alert maakte dat mijn huisgenoot gevaarlijk was)

liefs ,

Ayla