voor vertrek

1 augustus 2019 - Haarlem, Nederland

Blog 1 vertrek

Dit schooljaar zal ik een stage in Tallahassee, Florida beginnen in de college of medicine van de Florida State University. Het was sinds ik mijn studie 3 jaar geleden begonnen was al een droom van mij om in Amerika mijn stage te doen. Dit omdat mijn opinie was dat ik veel kon leren van andere culturen en meer mogelijkheden voor mijn eigen toekomst hiermee kan creëren. Voor iedereen die dit pad ook graag wil volgen raad ik aan om minstens een half jaar van tevoren te beginnen met regelen. Vooral voor Amerika komen er veel dingen om de hoek kijken zoals bijvoorbeeld visums. Tijdens mijn stage zal ik onderzoek uitvoeren naar hoe omgevingsfactoren invloed hebben op hersen ontwikkeling. Deze stage zal 9 maanden duren. Mijn reis zal 12 augustus beginnen. Hierbij ga ik een week eerder om alvast bekend te raken met de omgeving en cultuur. Mijn appartement in te richten en dingen te regelen als Amerikaanse bankpas, telefoon, HBO, etc. Dit zal de cultuur shock wat verzachten. Mijn appartement is gedeeld met 4 andere studenten die voor deze 9 maanden huisgenoten zullen zijn.  Op dit moment nog 10 dagen te gaan. De koffers zijn gepakt en laatste dingen geregeld .Op dit moment afscheid nemen van de laatste vriendinnen en extra veel werken om de reis te bekostigen.

Na twee weken zal ik een nieuwe update geven over mijn reis.

map for tallahasseeTallahasseeFloridaState University florida state University aqua-club-tallahassee-fl-leasingclubhouse appartementaqua-club-tallahassee-fl-bbq-area gedeeld zwembad aqua-club-tallahassee-fl-24-hour-fitness-center gedeelde sportschool aqua-club-tallahassee-fl-clubhousegedeelde keuken voor alle appartemtentenaqua-club-tallahassee-fl-dual-vanity-in-shared-floor-plan eigen badkameraqua-club-tallahassee-fl-suite-mini-kitchen-in-each-bedroom eigen keukentjeaqua-club-tallahassee-fl-common-area gedeelde woonkameraqua-club-tallahassee-fl-suite-bedroom slaapkamer aqua-club-tallahassee-fl-building-photo(6) eigen woonkamer