nieuwe uitdaging

19 november 2019 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

hey allemaal,

Laatste keer had ik verteld over wat mijn plannen zijn voor volgend jaar. In de tussentijd helemaal vergeten dat het alweer tijd was voor een nieuwe blog. Het is een spannende tijd voor mij geweest in afwachting of mijn professoren mij zouden laten meedoen in een honours competitie. Vorige week donderdag heb ik te horen gekregen dat ik mee mag doen en mijn onderzoek mag presenteren.  De winnaar krijgt een trip naar de BBB conferentie in Washington compleet betaald.

2019-11-18

Tijdens deze competitie presenteer ik mijn onderzoek naar hoe een bepaalde drugs invloed heeft op fenotypes van Fragile X Syndrome. Hierbij doe ik voornamelijk heel veel gedragsonderzoek. Dit zal ook een voorbereiding zijn voor een competitie voor medici in februari  waarin ik de rest van mijn onderzoek zal presenteren.Dit was voor mij een goede afleiding sinds mijn onderzoek stil kwam te liggen in verband met het wachten tot de leeftijd van 3 maanden. Voor 3 maanden mag er geen gedrag worden getest. Hierdoor was ik voornamelijk bezig met mijn thesis  schrijven waardoor mijn stage op een punt kwam dat ik niet de passie voelde voor mijn werk. Maar de mogelijkheid om over je werk te praten en andere mensen ervoor enthousiast te krijgen is ontzettend leuk. Hierbij heb ik wel geleerd dat ik een accent heb en dat ik daar rekening mee moet gaan houden. Het blijft vreemd om constant in een andere taal te praten. Ik zal het jullie laten weten hoe het gegaan is. Dit weekend ook voor het eerst naar een Amerikaanse kermis geweest.

North-Florida-Fair-04-mw-111309-400x253

Hier waren er corndogs, funnelcakes, gefrituurde oreo's , hamburger met donut als broodjes , glazuurde appels en alles wat je altijd in de film ziet. Het is haast net als nederland alleen dan 10x groter. Dus als je naar Amerika gaat is het absoluut een aanrader.

nog een fijne week toegewenst !

ayla