inhalen

31 oktober 2019 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

Hey allemaal,

De dagen vliegen zoals altijd weer snel voorbij maar ik zal hierbij weer iedereen updaten. Deze twee weken zijn erg druk geweest met terug op schema komen sinds mijn moeder weer naar huis vertrokken is. Met planning regelen voor Las Vegas, inhalen voor bachata zodat ik naar intermediate kan na 5 weken en kostuum regelen voor Halloween. Uiteindelijk hebben mijn vriend en ik voor tangled gekozen (eigenlijk wou ik voor daenarys gaan maar helaas ging dat niet door). Halloween is in Amerika een heel groot ding waar de hele week gefeest wordt.

best-disney-couple-costume-rapunel-flynn-tangled-1566265738

Naast dit loopt ook mijn aanmelding voor de master psychopathologie in Maastricht waar ik veel voor moet inleveren. Naast deze master ben ik nog aan het nadenken over mijn andere opties maar is het zo druk dat ik mezelf tijd wil geven om daar beslissingen over te maken. Ik denk dat het grootste ding is met het gevoel hebben dat je zo het zo druk hebt is omdat er zoveel op je afkomt als je in een ander land gaat wonen. De tradities, het eten (waarschijnlijk ziek van het eten worden), nieuwe talen om je heen, opeens fulltime werken , nieuwe vrienden maken( je oude vrienden missen),rijden in een ander land, in een gevaarlijkere omgeving leven  en andere tijden en schema's. Dit zijn dingen die je toch bezighouden en vooral in je laatste jaar wanneer iedereen een beetje onrust voelt omdat niemand weet wat het jaar erna zal gebeuren. Wat ik wel weet is dat ik na dit jaar graag in Amerika wil wonen vooral omdat mijn bachelor onderzoek is en in Amerika er heel veel geld voor wordt vrijgemaakt. Alles is hier groter als je gelukkig bent zal je in Amerika nog gelukkiger zijn maar mensen die heel erg de neiging voor depressie hebben zal het nog zwaarder zijn. Er is een grote divisie tussen etniciteit maar ook tussen introverts en extroverts. Mensen gaan elke dag het huis uit of blijven elke dag binnen er is niet echt iets tussen in. Ondanks dat het ook negatief kan zijn vind ik dat in Amerika alles mogelijk is wat je maar kan bedenken. Voor mij is het gevoel dat mijn dromen hierdoor nog groter kunnen groeien en liefde is nog passievoller en hobby’s stappelen. Ik denk dat iedereen moet reizen uitproberen tot je de juiste mensen, mogelijkheden en passie vindt. Voor mij zal dat waarschijnlijk niet Tallahassee zijn maar Amerika zal zeker in mijn boek staan als een optie. Hierbij ben ik zo benieuwd hoe mijn klasgenoten deze transitie ervaren dus als je dit leest laat het mij weten!

Fijne week nog!