familie bezoek

15 oktober 2019 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

Hey allemaal,

Twee weken zijn weer voorbij gegaan en mijn moeder is hier nu al meer dan een week. Deze week is heel hectisch geweest. Waarbij elke dag na 8 uur werken, ik mijn moeder probeer te vermaken. Dit bleek vermoeiender te zijn dan verwacht. Als je niet meer in hetzelfde land woont dan houdt je familie je minder op de hoogte van alle problemen die thuis spelen. Zo hoorde ik deze week dat mijn opa kanker heeft. Naast de problemen van vermoeidheid en thuis problemen moest mijn moeder ook mijn vriend ontmoeten. Mijn moeder bleek minder goed Engels te spreken dan verwacht waardoor beide te nerveus zijn om met elkaar te communiceren en probeer ik alles in de tussentijd te vertalen. Hierbij zit ik tussen twee vuren van de onzekerheid van mijn vriend dat mijn moeder hem niet mag en de onzekerheid van mijn moeder of hij voor mij kan zorgen. Wie had verwacht dat internationaal daten zo lastig kon zijn. Waarbij het in onze cultuur kouder is en wij negatief tegenover een artistieke studie staan. De druk om mijn vriend het beste uit de verf te laten komen en hem te helpen en zijn commentaar dat ik niet genoeg doe. Ik merk dat mijn relaties meer onder druk staan nu mijn familie hier is. In Nederland ben ik anders dan dat ik hier ben. Je past je aan hier zijn mensen warmer maar ook minder eerlijk en oprecht. Daar hou je rekening mee dat het een cultuurverschil is maar je merkt ook het probleem wanneer dat met de Nederlandse cultuur mengt. Wij houden niet van mensen die vol van zichzelf zijn en niet zeggen waar het op staat. Maar ondanks de vermoeidheid en problemen is het heel fijn om mijn moeder hier te hebben en het gevoel van thuis weer te krijgen.

Gelukkig zijn de uitjes er om een beetje af te leiden en een prachtige auto.

WhatsApp Image 2019-10-15 at 11.57.08

We zijn naar Wakulla springs geweest maar het water was helaas troebel dus geen zeekoeien gezien. Wel lekker bij restaurantjes gezeten en concerten.

harry-s-seafood-bar-and

Volgende weekend naar Miami en dan wordt het weer wat rustiger tot Thanksgiving.  Ik heb het nog niet verteld maar ga in November naar Las Vegas. Dit ga ik ondernemen met mijn vriend zijn huisgenoot en twee andere vrienden voor 5 dagen naar las Vegas naar het luxor hotel.

luxor

Hierbij willen we naar the grand canyon en shoppen tijdens black friday en naar veel attracties.De echte Amerikaanse ervaring

grand canyon

Black-Friday-shopping-survival

Bedankt voor het lezen van mijn blog en dan schrijf ik er over twee weken er weer één.

Ayla